Onderaan deze blog betuig ik mijn volle steun aan CO2-neutraal reizen, Artikel 27 en Berenhuis, Dorpsraad (Heusden-Zolder)

zondag 9 april 2017

Dag 9: beelden onderweg, Old and New America en als toemaatje een rasechte heftige religieuze toespraak door een zwarte dame

Van Center tot Henderson, 82 km (Texas), rustige dag wegens wind in de rug

Een uitverkoop onderweg zomaar langs de straat. Amerikanen verhuizen veel:

Idyllisch en mooi Texas:


Het oude America dat volledig verdwijnt, een winkelstraat met cinema: alles weg, alles gesloten omwille van de highways met zijn ketens. Spijtig? Typische Europese weemoed?




En hier het nieuwe Amerika: efficiënt maar troosteloos, alles voor de auto


Maar dan toch een leuke ontmoeting met Paul and John Manson aan de deur van een fastfoodresto. Ze overwinterden hier en zijn van Chicago. We hadden een erg leuk gesprek

De dame had een smartphone waarbij ze via een app gewoon haar vragen insprak. Mijn idee was de afstand op te vragen van hier tot San Francisco.Ze zei gewoon: "How many miles is it to San Francisco?". Google wist waar ze stond, verstond de boodschap en gaf het antwoord in spraak en tekst! We hebben er wel van gehoord maar hier is dit normaal, zelfs bij senioren. De video staat wel op zijn kant maar is duidelijk genoeg;

Onderweg een zeer afgelegen stuk met overal verlaten panden:

Een vroeger tankstation en winkel:

Een oude school met gedenksteen:

Hier liepen de kinderen (en leraars) naar binnen;

Hier is lang niet meer getankt:

Al fietsend een selfie met muziek in de oortjes langs dit prachtige landschap: heerlijk. Wel regelmatig kijken in mijn achteruitkijkspiegel of er iemand achter mij aankomt en mij veilig ontwijkt:

 Hier tellen blijkbaar 2 vlaggen; USA en die van het Zuiden? Weet iemand dit?


 In een simpel hotel hoorde ik bij aankomst in een zaaltje de nodige animatie. Een religieuze samenkomst waarbij de speaker het beste van zichzelf gaf. Nadien hoorde ik haar nog zeggen dat iedereen wel iemand mocht meenemen de volgende keer en dat ze volgens eigen eer en geweten een duit in het zakje mochten doen. Wat moeten we hiervan denken?




En als je hier niet genoeg van kan krijgen klik dan hier