Onderaan deze blog betuig ik mijn volle steun aan CO2-neutraal reizen, Artikel 27 en Berenhuis, Dorpsraad (Heusden-Zolder)

dinsdag 4 april 2017

Gastvrij Amerika !

Voor ons ondenkbaar: open huis, geen gesloten deuren, warme ontvangst, vriendelijk tot en met, géén commerciële bedoelingen, hartelijkheid zonder weerga. Wel, dit is allemaal mogelijk bij Benjy en Suzy, een koppel dat ik vond via www.warmshowers.org. Het is mijn 2de keer via deze weg en dit is voor ons ongezien.

Dit is Benjy, de fijne gastheer, aan een ontbijt (eggs with toast) in hun keuken. Weet je dat ik nu in deze keuken mijn blog bijwerk en dat zij het huis verlaten hebben? Ik kan rustig vertrekken wanneer ik wil en nemen wat ik wil uit de keuken. Eigenlijk is dit beter dan een hotel, laat staan motel:

De supervrienelijke gastvrouw Suzy die me hartelijk ontvangen heeft: 

Benjy tekent mij een plan om zo aangenaam mogelijk opnieuw aan de Mississippi river te geraken. Ik laat bewust de GPS weg omdat dan de reis een echt verhaal wordt zoals je ziet. Anders reist iedereen op zijn ukkie starend naar zijn scherm en niet meer kijkend naar elkaar:


 En dit is het resultaat, toch heel wat toffer dan een GPS, niet?

Het zijn echte hondenliefhebbers: