Onderaan deze blog betuig ik mijn volle steun aan CO2-neutraal reizen, Artikel 27 en Berenhuis, Dorpsraad (Heusden-Zolder)

donderdag 11 mei 2017

Fietstocht naar de luchthaven van San Francisco, lunch en alle hulp van Tom en Pascale en vlucht naar huis

San Francisco - San Mateo (vlakbij luchthaven): 30 km

Hihostels.com (soort jeugdherbergen) waar het aangenaam vertoeven was):

Een straat verderop waar het minder aangenaam vertoeven is:

Deze gehandicapte vrouw zit hier ganse dagen wezenloos voor zich uit te staren op een hoek van de straat:

Permanent tentenkamp op een stoep in het centrum. Toen ik een foto (met telelens) nam schreeuwde iemand: "Put that camera down!". Misschien wel terecht maar uit al mijn reizen leer ik dat armoede ook een realiteit is die mag/moet gezien worden vandaar toch deze foto's:

En op een andere hoek van de wijk dit mannenkapsalon waar ik mijn baard traditioneel liet scheren met alles erop en eran tot en met gezichts- en nekmassage. Verder ook een haarsnit en erg tof gesprek met een man die professioneel bokste, filmsterren kapte... Dit alles voor 80 $ wat toch een verschil maakt voor een straat terug. Het leven in zijn rauwheid en luxe: 


Merk op dat hier geknipt wordt met je gezicht van de spiegel weg. Is misschien een idee voor België, minder confronterend 😁

 Met mijn kapper voor de sessie. Nu is het weer als normaal:


Super tof gezinnetje Tom-Pascale, Georges die me hartelijk ontvingen met alle hulp (fietsdoos), Mexicaans eten, vervoer naar de luchthaven en een fijne babbel: