Onderaan deze blog betuig ik mijn volle steun aan CO2-neutraal reizen, Artikel 27 en Berenhuis, Dorpsraad (Heusden-Zolder)

woensdag 12 april 2017

Dallas ! Eerste 1000 km achter de rug

Mijn eerste 1000 km zitten erop, nog 2000 te gaan. Nu: Dallas!

Dallas, een vrij rustig centrum omwille van een zeer goed uitgewerkt tramsysteem:

Deze vriendelijke dame gaf mij alle nodige uitleg samen met haar collega:

Een gigantische muurschildering met eronder natuurlijk een grote parking:

Big Texas and Dallas:

De autostrades lopen door de stad en ik rijd eronder door:

Een bezoekje aan het Hard Rock Café:

Een 180° zicht op downtown:


Wel, de eerste stad met hier en daar fiestpaden:

De straten waren hier opmerkelijk rustig voor een weekdag om 16u:

Katy Trail: een oude spoorwegbedding omgetoverd tot fiets/wande/jogging-piste en park zoals er ook een in New York is maar deze is veel langer. Bijzonder mooi om door te fietsen:


Dallas bouwt, bouwt en bouwt aan zijn toekomst:


Einde van Katy Trail want hierachter ligt een highway:


DART: het zeer functionele transportsysteem van Dallas:

Iedereen op zijn smartphone:

Joshua, een fietser die ik op de tram tegenkwam, mee ben gaan eten met lange gesprekken. Een heel toffe gast van 34. Je ziet alle leeftijden kunnen elkaar ontmoeten:

Vegetarisch eten in Texas, een contracdictio in terminis? Niet helemaal:

Dit briefje en sleutel hingen aan de voordeur van het huis waar ik mocht overnachten via www.warmshowers.org. Mijn gastvrouw was Clarissa die met 2 andere studenten samenwoont. Bijzonder gastvrij, hartelijk en open met een mooi avondgesprek. Zij doctoreert in filosofie en geeft les. Een mooie vertrouwenwekkende ervaring: