Onderaan deze blog betuig ik mijn volle steun aan CO2-neutraal reizen, Artikel 27 en Berenhuis, Dorpsraad (Heusden-Zolder)

vrijdag 21 april 2017

Fietsen tot over de grens in New Mexico, bye bye Texas, on route 66 !


Hier start mijn stukje route 66 in de vroege ochtend.

Niet altijd even romantisch zoals deze zijweg van een autostrade:

Ben de weg even kwijt:

De volgende keer kras ik er mijn naam ook in:

Dit is the midpoint, het midden van de route 66 die loopt van Chicago tot Santa Monica bij Los Angeles, een stop exact op deze streep in een fifties bar (volgende keer flash opzetten):

Windenergie is wel enorm ontwikkeld in Texas en steekt olie voorbij:


Sommige delen fiets ik op sandalen maar de lange stukken met stevige wandelschoenen nog liever dan mijn SPD-schoenen die sneller verhitten:

 En naar beneden gaan we, mijlen lang, op de pechstrook van een freeway (geen andere mogelijkheid):

Het landschap is compleet veranderd sinds New Orleans, dit belooft!


Een 360 graden zicht op de omgeving:



Dit is de ingang, hoe ver liggen de gebouwen? Onvoorstelbaar:


Een slecht voorteken?

En ja, de derde staat komt eraan:New Mexico en vandaag heb ik een uur meer door de nieuwe tijdzone: