Onderaan deze blog betuig ik mijn volle steun aan CO2-neutraal reizen, Artikel 27 en Berenhuis, Dorpsraad (Heusden-Zolder)

donderdag 6 april 2017

Interview voor een plaatselijke krant, afscheid van fietser Jan en lang onderweg van Bunkie tot Leesville

Bunie - Leesville: 145km

Tijdens het "ontbijt" in een fastfoodzaak werden we aangeklampt door een stevige Amerikaan die ons een interview afnam voor een plaatselijke krant over onze strapatsen:

Afscheid van Jan, een toffe gast van 18 jaar met een brede visie en interesse in de wereld. hij gaat verder oostwaarts en ik westwaarts. Onze wegen kruisten elkaar toevallig:

Nu weet ik waar ik heen moet als er een tornado in aantocht is:

Een poging tot close-up:

Amerikanen slepen alles mee als het moet: hun huis en hun boot:

Deze vond ik wel straf:

En even verderop zag ik dit. Ze nemen het wel erg letterlijk:

Vandaag ben ik echt massa's kerken tegengekomen van allerlei inslag, tientallen en tientallen terwijl de streek eerder dunbevolkt was:

Bij mijn aankomst in Leesville 's avonds dit walgelijk beeld van een Mc Donalds ONTBIJT:

Zo weinig mogelijk bewegen: gewoon inrijden, eten in de auto en weer weg. Het schijnt dat Texas nog erger is waar ik morgen binnenrijd. Wat nog meer: alles voorgekauwd?

Ik vroeg naar een gezonde eetzaak en kwam hier terecht. Het eten viel wel mee: chickensalad: