Onderaan deze blog betuig ik mijn volle steun aan CO2-neutraal reizen, Artikel 27 en Berenhuis, Dorpsraad (Heusden-Zolder)

zondag 7 mei 2017

Een lift en een laatste col van 2235 m

Ik heb slechts 4 fietsdagen over en had graag het laatste stuk naar San Francisco gefietst. Ik heb aan de rand van het Mono lake een half uutje gelift (met fietst) en werd opgepikt door een toffe gast Matt die me 160 km verder bracht naar Minden aan de voet van mijn laatste col. Hij had zelf al enorm veel gereisd en we hadden 2 uur lang een goed gesprek.

Mijn fiets zit in de auto:


Nog een koffie en een koek op het einde. Van hieruit de bergen in:

Hier moet ik over? Een bergpas van 2235 m

Het had enorm veel gesneeuwd met veel dooiwater als gevolg en overstromingen in de vallei met afgesloten wegen:

Het begint al wat op te schieten:


Ik heb sneeuwbanden, niet?


Een hoogteverschil met de vallei van ongeveer 900 m, 2u peddelen in laagste versnelling met op het einde in de ijle lucht toch wel wat ademnood:

Zich op het Tahoe lake waar ik nu verblijf. Een supersnelle afdaling: