Onderaan deze blog betuig ik mijn volle steun aan CO2-neutraal reizen, Artikel 27 en Berenhuis, Dorpsraad (Heusden-Zolder)

maandag 8 mei 2017

Uit het gebergte richting vlaktes van Californië

Van South Lake Tahoe tot Folsom (bij Sacramento): 135 km

Voor de geïnteresseerden wat technsiche foto's van de fiets.

Mijn kaarthouder die goed positie houdt en niet doorzakt. De kaart is wat gedraaid om het Noorden niet kwijt te raken. Verder zie je ook bel met kompas (zeer handig):

Zeer belangrijk, een achteruitkijkspiegel voor observatie van aankomend verkeer:

Aansturing van de Rohloff versnellingen (14) met één handeling. Je kan stilstaand of bergop zonder problemen schakelen zonder te trappen of te stoppen met trappen:

Brooks lederen zadel, pochette met materiaal, ketting en Axa-slot. Een degelijke strooien hoed tegen de hitte (zonder wind):

Aandrijfriem naar de 14 ingebouwde Rohloff-versnellingen:


Typisch voor sommige buurten in Amerika, junk in overvloed:

En 20 m verderop de mooiste huizen:


Dit was toch wel 1,5 (opgehoopte) sneeuw:

Soms is het mij te steil en wordt het duwen:

Het lake Tahoe vanuit de hoogte met bergmassief op de achtergrond:

2 Amerikaande motards met Harley Davidsons, ook eens proberen:



Toch weer een flinke hoogte, mijn 6de keer:


Zie mijn fietske daar staan onder die reusachtige boom:


Zeer veel sneeuw gevallen dus veel smeltwater:


Een 150 jaar oud hotel onderweg: Strawberry Hotel



Die zijn hier wel eens nodig:

En vallende bomen geven al eens wat wegenwerken:

Vond ik wel een mooie:


Het was vandaag vooral afdalen o.a. in sneltreinvaart op de pechstrook van deze drukke snelweg: